Pozycjonowanie stron www jako usługa oferowana przez agencje reklamowe oraz wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie jest aktualnie bardzo popularna. Jeszcze kilka lat temu pozycjonowaniem niewiele osób się interesowało, tym samym inwestując w marketing internetowy. Dziś o wiele więcej uwagi poświęca się pozycjonowaniu, które stało się elementem strategii e-marketingu. Optymalizacja strony www pod kątem SEO to podstawa w internetowym byciu widocznym, zauważalnym oraz popularnym.
Pozycjonowanie nie tylko dla e-commerce
Wbrew pozorom pozycjonowanie stron www istotne jest nie tylko w działalności sklepów internetowych i witryn firm handlowych. Każdemu, kto prowadzi własną stronę internetową zależy na tym, aby miała jak największą popularność. A co za tym idzie, musi starać się o pozycjonowanie swej witryny. Dróg do osiągnięcia wysokiej pozycji w Google jest co najmniej kilka. O ile jeszcze niedawno dobrym rozwiązaniem było oparcie pozycjonowania na preclach, zapleczu i katalogowaniu, to dziś Google skłania do wiele bardziej inteligentnych rozwiązań. Przede wszystkim zachęca do tworzenia wartościowych treści, pisanych z uwzględnieniem algorytmów Googla. Im więcej osób dba o swoją pozycję w sieci, tym więcej wysiłku wymaga jej utrzymanie na wysokiej lokacie.
Pozycjonowanie stron WWW, czym tak naprawdę jest
Pozycjonowanie www w Google to nic innego jak zespół działań zmierzających do osiągnięcia przez daną stronę www jak najwyższej pozycji w wyszukiwaniach Google. Warto dodać iż chodzi o wyszukiwania na wybrane frazy, zwroty, słowa kluczowe. Nierealnym jest wypozycjonowanie witryny na każde słowo. Mówiąc kolokwialnie chodzi o to, by osoby potencjalnie szukające w Internecie, a konkretnie w Google stron o określonej treści, zawartości trafiły właśnie na taką stronę, która je oferuje. Tak więc chodzi oto aby nasza strona wyświetlała się jako pierwsza wśród konkurencyjnych witryn o podobnej treści. Jako, że witryn w sieci nieustannie przybywa, warto dbać o to by nie utonąć w gąszczu rozmaitych mniej lub bardziej wartościowych serwisów. Dzięki pozycjonowaniu mamy szansę pozyskać odbiorcę, klienta, czytelnika. Aby jednak internauta mógł trafić na naszą witrynę niezbędne jest jej pozycjonowanie. Nawet najlepiej stworzona i wypełniona wartościowym contentem strona nie zajmie pierwszej pozycji w Google bez stosownych zabiegów w pozycjonowaniu.
Google pomaga dobrej jakości serwisom
Google dysponuje narzędziami premiującymi strony internetowe odznaczające się dopasowaniem do standardów wyszukiwarki. Należy jednak wziąć pod uwagę iż standardy te często zmienia, podwyższa. By nie pozostawać w tyle musimy wciąż poprawiać jakość naszej witryny. Premiowany jest ład i porządek. Właściwe opisanie fotografii, multimediów, rozmieszczenie elementów, brak przeładowania strony, a zarazem zwięzła treść opatrzona tagami tematycznymi sprawia, że witryna staje się atrakcyjna dla wyszukiwarki a tym samym dla internautów, którym jest ona proponowana już na samym początku listy wyszukań. Oprócz pozycjonowania organicznego poprzez optymalizację, jakość i naturalną popularność warto wspomnieć o istnieniu pozycjonowania strony w Google poprzez odpłatne reklamy, linki tzw. SEM. Różnorodność reklam typu Ads pozwala na wzbogacenie marketingu internetowego oraz pozycjonowania www.