Strona firmowa WordPress – wady, zalety i zastosowanie
Niezależnie od branży, w której operujemy – na największy rozwój możemy liczyć w Internecie. Dziś każdy potrzebuje swojej strony w sieci, lecz jak się do niej zabrać? Bez wystarczającej wiedzy w tej dziedzinie, ciężko jest samodzielnie podjąć decyzję odnośnie wybranego oprogramowania, na podstawie którego oprzemy swój portal. Warto jest zatem poświęcić nieco czasu, aby bliżej zapoznać się z poszczególnymi opcjami. Dziś przyjrzymy się rozwiązaniu, które bardzo sprzyja każdemu, początkującemu administratorowi – mianowicie, chodzi tutaj o popularny WordPress.
Nazwa ta z pewnością obiła się o uszy nawet totalnym laikom. Nic dziwnego, ponieważ ten model oprogramowania słynie z niezwykle prostej obsługi, której towarzyszy całkiem szeroki wachlarz funkcji. Rzecz jasna, posiada on swoje ograniczenia, nie nadaje się także do wszystkich typów portali – ale o tym później! Najpierw warto jest wyjaśnić, czym strona firmowa WordPress właściwie jest.
Czym właściwie jest WordPress?
WordPress to system CMS, który stanowi serce większości witryn w sieci. Twórca tego modelu stworzył go z myślą o komforcie w zarządzaniu. Dlatego wielu przedsiębiorców postanawia oprzeć na nim swoje pierwsze portale internetowe. Dlaczego?
Po pierwsze, WordPress operuje na licencji publicznej, dlatego dostępny jest bezpłatnie. Jest to otwarty kod, z którego można korzystać bez większych ograniczeń. Wystarczy odwiedzić jego oficjalną stronę, aby zapoznać się ze szczegółami, pobrać lub zaktualizować go do najnowszej wersji.
Fakt, że można używać go za darmo, przyczynił się do jego ogromnej popularności. Nie jest trudno znaleźć fachowca, który pomoże nam z opanowaniem podstaw WordPress. Swoją wiedzę można również czerpać równie dobrze z poradników lub tutoriali. Aby skutecznie operować w tym systemie, tak naprawdę nie potrzeba większego doświadczenia z informatyką czy programowaniem. Wystarczy odrobina zaangażowania oraz motywacji, aby móc samodzielnie zarządzać własną stroną.
Do czego nadaje się system WordPress?
Głównym przeznaczeniem oprogramowania WordPress było oryginalnie tworzenie blogów, co widać już na pierwszy rzut oka. Twórca skonstruował go z myślą o wyodrębnionych, tekstowych wpisach, które wrzuca się na główną stronę portalu. Forma ta może być jednak dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy i użyta jako strona firmowa WordPress. W ten sposób z łatwością utworzymy czytelną i estetyczną stronę, na której da się zamieszczać różnorodne artykuły, opatrzone zdjęciami, odnośnikami oraz wszystkim, czego możemy potrzebować. Tego typu witryny doskonale spiszą się jako:
-
Tematyczne blogi powiązane z firmą – zamieszczamy na nich interesujące wpisy mające zwrócić uwagę internauty, a następnie, przy pomocy odnośnika, kierujemy go do źródła, jakim jest nasza strona firmowa,
-
Portale zawierające informacje o ofercie firmy – przy użyciu systemu WordPress, można z łatwością skonstruować stronę, która przedstawia poszczególne usługi naszej działalności, cennik czy specyfikację produktów
-
Centrum obsługi klienta – blogowa forma strony internetowej doskonale nadaje się na zamieszczenie niezbędnego FAQ, danych kontaktowych firmy lub warunków współpracy.
Rosnąca liczba przedsiębiorców decyduje się na wcielenie do swojej infrastruktury własnego portalu opartego o WordPress. Warto jest rozważyć tę opcję, gdyż niesie z sobą wiele korzyści oraz nowych perspektyw.
Strona internetowa WordPress – Jakie są ograniczenia systemu?
Chociaż WordPress stanowi idealny wybór dla wielu przedsiębiorców, to należy liczyć się z jego ograniczeniami. Należy mieć na uwadze, że strona firmowa jest bardzo charakterystyczną i wyspecjalizowaną witryną. Dlatego próba utworzenia z niej ogromnego sklepu internetowego nie jest optymalnym rozwiązaniem. Wynika to głównie z faktu, że nie da się wprowadzić na taką stronę wystarczających zabezpieczeń, które ochroniłyby poufne dane użytkowników dokonujących zakupów. Problemem mogłyby okazać się także aspekty techniczne. WordPress bowiem nie jest przystosowany do obsługi tysięcy produktów – do tego są inne platformy.
Pomimo niekompatybilności z niektórymi wtyczkami oraz zawężoną ilością opcji, system WordPress nadal jest zalecany jako podstawowy portal sieciowy dla małych i średnich firm. Jego zalety zauważalnie przewyższają jego wady, a nowe aktualizacje na bieżąco eliminują błędy i mankamenty, które mogą utrudniać pracę administratora.
Personalizacja i rozwój strony – co oferuje nam WordPress?
Niezaprzeczalnym atutem, który posiada każda strona firmowa WordPress jest dostęp do bardzo wielu rozmaitych wtyczek i motywów. Pluginy pozwalają na rozbudowanie swojego portalu dokładnie w takim kierunku, jakiego oczekujemy – jest to charakterystyczna cecha dla całego oprogramowania opartego na CMS. Ilość kompatybilnych z systemem wtyczek przekracza 50 000, a każda z nich zapewnia dodatkowe funkcje oraz usprawnienia. Ich instalacja jest w większości przypadków bardzo prosta i intuicyjna, dlatego powinni sobie z nią poradzić nawet amatorzy, którzy nie posiadają zbyt dużej wprawy w branży informatycznej.