Blog firmowy – Dlaczego warto go prowadzić

Prowadzenie bloga firmowego to jeden z elementów marketingu firmy. Własny blog firmowy wpływa zarówno na reputację firmy, jak również na pozycjonowanie strony głównej, serwisu firmy. Za pośrednictwem bloga możliwe jest prowadzenie rozmaitych działań promocyjnych czy to w obszarze promocji firmy czy produktu, usługi. Dzięki blogowi strona firmowa jest dynamiczna, na bieżąco aktualizowana i zyskuje możliwość komunikacji z użytkownikiem.

BLOG FIRMOWY ZALETY

Strona firmowa rządzi się swymi prawami, winna być zwięzła, czytelna itp. Tymczasem blog firmowy to doskonałe miejsce na zamieszczenie sporej ilości informacji o firmie i jej działalności dla zainteresowanych użytkowników, klientów. Poprzez wpisy blogowe można wesprzeć firmę w pozyskiwaniu nowych klientów. W blogu można zamieszczać odnośniki do producentów produktów które firma oferuje, publikować badania zadowolenia klientów, udostępniać filmy instruktażowe itd. Możliwości jest bardzo wiele, kształt bloga zależy od wizji firmy. Blog nie musi odpowiadać FP w social mediach gdzie liczy się duży ruch i częstotliwość aktualizacji statusu, odpowiedzi na pytania, komentarze. Stąd też wystarczy jeden wpis miesięcznie, aby blog spełniał swoje zadanie. Obecnie to popularny dodatek do witryny firmowej, świadczący pozytywnie o zaangażowaniu firmy.

Dla małej i dużej firmy

Wydawać by się mogło, że prowadzenie bloga firmowego to oferta dla wielkich korporacji i dużych firm, tymczasem bloga prowadzić można i warto również dla małych firm. Nie ma znaczenia ani wielkość firmy ani przedmiot działalności przedsiębiorstwa. Tematy poruszane w blogu mogą być bardzo różne i luźno związane z samą firmą. Konwencja wpisów, ich ilość, częstotliwość publikacji zależy od nas samych. Blog jest wyjątkowo liberalną formą przekazu. Im jest bardziej starannie prowadzony, tym ma większą popularność i przełożenie na markę firmy, jej SEO itd. W zależności od rodzaju działalności firmy można prowadzić różne typy blogów, czy to blogi typowo sprzedażowe porównujące produkty, testujące wyroby, wskazujące na najlepsze cechy, czy też tematyczne jak modowe, lifestylowe, budowlane, poradnikowe. Oczywiście style blogów można ze sobą mieszać, im bardziej oryginalna i użyteczna treść bloga, tym może on liczyć na większe zainteresowanie ze strony internautów.

blog firmowy

Wiele możliwości

Mając już swoje grono odbiorców bloga można z łatwością przy jego pomocy przeprowadzić szereg badań rynku. Analizując wejścia na blog pod kątem lokalizacji, danych o użytkownikach można kierować zarówno ofertą firmy jak też jej promocję. Co więcej statystyki bloga mogą być wartościową bazą danych dla działań pozycjonerskich. Popularność bloga sprzyja popularności firmy, wpływa na łatwość wyszukania strony firmowej w Google, czyni firmę bardziej przyjazną, wiarygodną, godną zaufania.

Blog nic nie kosztuje?

Dlaczego firmy nie chcą prowadzić blogów? Często odpowiedź na to pytanie wiąże się z podaniem kosztu prowadzenia bloga. Owszem, jeśli firma stawia na zlecenie prowadzenia bloga musi liczyć się z kosztami, jednak gdy robi to we własnym zakresie blog nic nie kosztuje. Blog można i warto wyodrębnić w przestrzeni domeny firmowej, jako zakładka witryny lub subdomena. Obsługa CMS w zakresie dodania nowego wpisu jest dziecinnie prosta. Jedynym kosztem jest czas poświęcony na stworzenie wpisu. Biorąc pod uwagę, iż blog może powielać informacje dostarczane przez dostawców produktów z oferty firmy dodanie wpisu nie powinno stanowić wysiłku ponad możliwości przedsiębiorcy.

Warto spróbować

Podsumowując stworzenie bloga to nie tworzenie witryny. Stworzenie bloga wiąże się z napisaniem pierwszego wpisu i gotowe. Bez trudu można spróbować, zaplanować kilka wpisów i zaobserwować efekty. Może okazać się że to jest to czego nam było potrzeba i nie jest to tak trudne i przerażające zadanie na jakie wyglądało.