Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym

Kto z nas nigdy nie przerwał zakupów online i o nich zwyczajnie zapomniał? W e-commerce to nic nowego i szczególnego, zjawisko wręcz normalne. Warto przeanalizować dlaczego użytkownicy porzucają zakupy, jednak jest to zjawisko na tyle powszechne że branża IT odpowiedziała wykreowaniem narzędzi do tzw. remarketingu. W dalszej części artykuły odpowiadamy na pytanie jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym.

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym – Przypomnij się

Przerwanie zakupów jest nagminne i stąd też w wyniku obserwacji zachowań kupujących powstał remarketing pomagający odzyskać utraconych klientów. Będąc bombardowanym reklamami produktów, które nas w sklepie online zainteresowały i na które byliśmy prawie zdecydowani na ich zakup w końcu skutkuje dokonaniem zakupu. Remarketing jest coraz popularniejszy. Bez wątpienia działa na podświadomość internauty stanowiąc cichą podstępną broń sprzedawców internetowych. To złożona technika i narzędzie pozwalające oddziaływać na potencjalnego klienta długofalowo. Walka o klienta w sieci polega nie tylko na zachęceniu go do odwiedzenia sklepu internetowego, nakłonienia go do przejrzenia oferty i dokonania zakupu. To nie koniec zabiegania o klienta. Często internauci przeglądając zawartość e-sklepu z różnych przyczyn rezygnują z finalizacji transakcji zakupu. To właśnie o tych klientów warto powalczyć. Za pośrednictwem reklam Google Ads można z łatwością użytkownikowi przypomnieć o niedokończonych zakupach, zachęcić ponownie do odwiedzenia koszyka zakupów itp. Jak pokazują statystyki działanie to ma bardzo dobre wyniki.

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym

Sposób na sprzedaż

Sposobów na odzyskanie klienta jest co najmniej kilka. Przede wszystkim reklama kontekstowa. Wyświetlenie reklamy produktów użytkownikowi który niedawno je przeglądał w danym sklepie online lub włożył je do koszyka to delikatne przypomnienie o już zaistniałym popycie. Inną metoda jest przypomnienie o dokończeniu zakupu kierujące użytkownika bezpośrednio do porzuconego koszyka. Jest to możliwe tylko w przypadku użytkowników rejestrowanych kont. Kolejną opcją jest zachęcenie internauty dodatkowym rabatem, promocją, upustem czy opcją dostawy, czymś co rozbudzi ponownie zainteresowanie zakupem. Pomocne w odzyskaniu klienta jest przechowywanie zapisanego koszyka zakupów. Klient by dokończyć zakup wystarczy że opłaci zakup wedle wyboru którego już wcześniej dokonał. Jak się okazuje w odzyskiwaniu porzuconych koszyków sprawdza się indywidualizowany komunikat np. o podarunku w postaci darmowej dostawy lub kodu zniżkowego ograniczonego w czasie.

Korzystaj z różnych kanałów

Poza typową reklamą kontekstową przydaje się wykorzystanie social mediów do nakłonienia internauty do powrotu do koszyka zakupowego. Świetne narzędzia remarketingowe udostępnia Facebook ale nie tylko. Co ciekawe remarketingowe Google Ads wyświetlają się nie tylko na urządzeniu na którym rozpoczęto zakup, według IP klienta ale również według konta Google klienta, dzięki czemu reklamy wyświetlają się na każdym urządzeniu na którym  klient jest zalogowany z danego konta Google jak telefon, laptop, komputer stacjonarny itd. Dzięki temu możemy klienta „naciskać” na zakupy w zasadzie cały czas, zarówno wtedy gdy pracuje, odpoczywa, bawi się, komunikuje itd.