Jak stworzyć dobry opis produktu w sklepie internetowym

Dobry opis produktu w sklepie internetowym to jak odpowiednia ekspozycja wyrobu w sklepie stacjonarnym. Stworzenie opisu do e-sklepu jest o tyle trudniejsze, iż same zdjęcia produktu nie są wystarczające. Klient bowiem nie może produktu dotknąć, obejrzeć z bliska, przymierzyć. Opis musi być dokładny, a przede wszystkim uwzględniać wszystkie cechy produktu. Z drugiej strony nie powinien być przytłaczający, zbyt długi i drobiazgowy.

Opis produktu w sklepie internetowym

Każdy sprzedawany, oferowany online produkt powinien posiadać swój opis. Winien być unikalny, a także napisany poprawnie po polsku. Oprócz opisu cech produktu, które są typowe dla danego rodzaju wyrobu jak wielkość, rozmiar, pojemność, materiał, sposób wykonania istotne są także informacje okazujące zastosowanie produktu, atuty, które powodują, że powinno się nabyć właśnie ten produkt. Ze względu na ograniczone możliwości prezentacji w opisie powinno być zawartych jak najwięcej informacji użytecznych o produkcie, których nie wyczytamy ze zdjęć.

Opis to nie wszystko

W skład szeroko rozumianego opisu produktu wchodzą także fotografie, o ile są dostępne multimedia, oraz oceny i opinie klientów. Opis produktu bez zdjęcia nie ma racji bytu, bez względu na to, co by nie był to za przedmiot. Czasem trudno zrobić zdjęcia przyciągające uwagę potencjalnego kupującego, mimo to warto jest zadbać o należytą prezentacją fotograficzną. Zdjęcia powinny być wyraźne, nie za duże, aby można je było przeglądać swobodnie również na urządzeniach mobilnych.

opis produktu w sklepie internetowym

W miarę możliwości warto do opisu dodać instrukcję obsługi, warunki gwarancji, czy inne dokumenty dotyczące produktu jak świadectwo jakości, dyplom uznania wydany przez prestiżowe pisma branżowe, czy organizacje konsumenckie itd. Istotnym elementem opisu są porównywarki rankingowe, czy blogi opisujące działanie produktu na co dzień. Najchętniej czytaną sekcją opisu przez internautów są opinie i oceny produktu. Zwykle to subiektywne informacje, na podstawie których wiele osób decyduje się na zakup danego przedmiotu lub wręcz przeciwnie.

Forma opisu

Oprócz kwestii merytorycznych, opis przedmiotu w sklepie internetowym winien posiadać odpowiednią formę. Jeśli informacji jest bardzo dużo, które wymagają omówienia, dobrze jest podzielić opis na poszczególne części, jeśli niewiele wystarczy wypunktować najważniejsze treści. Pisząc opis warto pamiętać, aby zdania były proste, krótkie, a całość podzielona na stosowne akapity. Dla podkreślenia wagi wybranych informacji dobrze jest wytłuścić słowa kluczowe dla danego opisu, lub je podkreślić.

Ciekawym zabiegiem marketingowym jest opisywanie produktu poprzez pytania i odpowiedzi. Głównie pytania dotyczące dlaczego warto kupić ten produktu, po co mi ten produkt, na co się mi przyda, jak go użyję, dlaczego ten produkt jest lepszy od konkurencyjnych, co zyskam go kupując. Ukazanie korzyści z zakupu produktu winno obejmować korzyści zakupu w danym sklepie internetowym na tle innych.