Jak pisać opisy produktów

Opis produktu aby był dobry musi być skuteczny. To forma reklamy a jednocześnie najważniejszy element w e-commerce. Nie każdy produkt „sprzedaje się” sam, nie zawsze wystarczy zdjęcie produktu. Często produkt wymaga szczegółowego opisu właściwości, danych technicznych jak rozmiar, parametry, surowce z jakich jest wykonany itp. Prócz suchych danych warto także zadbać o formę opisu, który winien być czytelny, wyczerpujący ale również zachęcający, atrakcyjny. Opisy produktów w sieci są szczególnie ważne, istotna jest precyzja w opisaniu cech produktu, wiarygodność informacji i ich użyteczność. W dzisiejszym artykule podpowiadamy jak pisać opisy produktów.

Sukces opisu

Produkty zawierające swój opis sprzedają się szybciej i lepiej.  Niestety sklepy internetowe rzadko tworzą wysokiej jakości opisy produktów. To zadanie czasochłonne i trudne. O wiele prościej jest zamieścić skrótowy opis producenta, powielić informacje powszechnie znane. Tymczasem sprzedaż na odległość wymaga przedstawienia produktu jak najdokładniej. Nie mogąc produktu dotknąć, przymierzyć, sprawdzić, zobaczyć „na żywo” pragniemy jako klienci jak najwięcej informacji.

Do opisu produktu zalicza się zarówno tekst, jak też grafika, a nawet multimedia. Doskonałym uzupełnieniem opisu tekstowego są filmy produktowe. Opis produktu winien być tak stworzony, aby po zapoznaniu się z nim użytkownik chciał kliknąć „kup”. Co za tym idzie forma opisu, język opisu winny być dopasowane do produktu, odbiorcy, jego potrzeb i specyfiku samego produktu. Niektóre produkty jest opisać łatwiej, inne trudnej. Nie każdy produkt ma swój rozmiar, jest produktem materialnym itd. Co więcej w tworzeniu opisu nie chodzi tylko o opis produktu z zewnątrz, od strony wizualnej, bo temu służyć mogą zdjęcia.

Jak pisać opisy produktów

Obiektywizm ze szczyptą reklamy

Opis produktu w sklepie internetowym powinien być obiektywny, pozbawiony subiektywnej oceny, jak również uwzględniający słabe strony produktu. Jako że opis pełni funkcję sprzedażową nie zawsze bywa bezstronny. Pisząc opis podkreślać jest warto zalety produktu, niemniej jednak informacje niekoniecznie pozytywne dla produktu odpowiednio przekazane nie zaszkodzą w jego sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest umiejętność operowania językiem tak, aby czytelnik skupił się jedynie na superlatywach produktu.

Jak pisać opisy produktów

Tworząc opisy produktów warto kierować się zasadą od ogółu do szczegółu. W zależności od danego produktu opis może wymagać streszczenia, bądź też rozwinięcia. Co ważne produktem w obecnych czasach jest również usługa, także produkty wirtualne. Specyfika rynku wymaga poznania nie tylko produktu, który winien zawierać opis, ale również potrzeb na które odpowiada. Opis produktu powinien w atrakcyjny sposób prezentować jego mocne strony. Doskonałym wzmocnieniem dla opisu cech produktu jest wykorzystanie opinii, recenzji użytkowników produktu, jak też zestawienie z produktami konkurencyjnymi. Ukazanie przewagi opisywanego produktu na tle podobnych pozwala zbudować w odbiorcy zaufanie. Przekonującą informacją są dane pochodzące z rankingów, testów, czy ankiet zadowolenia klienta.

Zwięzła forma opisu

Opisy produktowe nie mogą być zbyt długie, jest to bowiem treść reklamowa. Jej przekaz musi być jasny, czytelny, zrozumiały. Jeżeli dany produkt posiada zbyt wiele cech należy skupić się na opisaniu tych najistotniejszych w sposób zwięzły. Pisząc opis produktu nie można zapomnieć również o wartości SEO. By opis spełniał swe zadanie powinien być unikalny i zawierać słowa kluczowe po których potencjalny klient, konsument go znajdzie i będzie szukał. W tym celu autor opisu winien wcielić się w rolę klienta.

Opis produktu a popularność witryny

Dbałość o staranność opisów produktów wpływa znacząco na popularność witryny. Aktualne, wiarygodne, rzetelne opisy produktów sprawiają, że witryny sklepów internetowych właśnie z takimi opisami wygrywają z konkurencją. Tym samym nie zawsze cena jest decydująca. Wyczerpujący opis produktu świadczy o sprzedawcy pozytywnie, o jego zaangażowaniu i jakości sprzedaży.